Service Customizing en Reparaties

Afstellen
Een gitaar goed afstellen is specialisten werk. Helaas zien we nog al te vaak dat mensen een paar jaar doormodderen met een slecht bespeelbaar instrument. Vaak hebben mensen die pas beginnen met spelen geen idee hoe een gitaar moet spelen. Het is helemaal zonde als voor jonge kinderen hierdoor de lol van het spelen afgaat.  Bij Vox Humana werken er 4 mensen aan uw gitaar. Ieder gespecialiseerd op z'n eigen gebied. 

Wat houdt afstellen in?

  • Topkam invijlen, Topkam op hoogte maken.
  • Hals afstellen.
  • Frets nazien.
  • Brugzadels afstellen.
  • Brughoogte afstellen.
  • Intoneren - octaafzuiver maken.
  • Elementen afstellen.
  • Elektronika nazien.



Een van de meest belangrijke ingrepen is de topkam. Als deze niet goed is ingevijld is een instrument niet goed aftestellen. Speelt vaak moeilijk in lage regionen (F-akkoord) blijft onstemmen. Een gitaar met een tremolo is dan bijna onbruikbaar/onbespeelbaar.


De kromming van de hals afstellen is ook sterk afhankelijk van de radius van de toets en de gewenste speelstijl. Slechte afstelling geeft meestal fretbuzz rond de 10 tot 15e fret. Of juist een te hoge snaaraktie.

 

Hetzelfde geldt voor de brug kam / zadels. Ook deze moeten de radius van de toets volgen voor een goede bespeelbaarheid. 

Het is duidelijk dat er nog veel meer problemen de kop op kunnen steken, vaak instrument (soort en merk) afhankelijk.
Een klein voorbeeld : Een brugzadel verlagen van een akoestische gitaar met piezo-pickup moet wel kaarsrecht worden uitgevoerd anders is de druk op de piezo ongelijk. Gevolg een of meerder snaren die niet goed doorkomen. Maar ook de bodem van het kamsleuf moet goed vlak zijn, niet te smal toelopen. Het materiaal van de kam kan ook teveel doorbuigen, te hard zijn, het piezoelement kan klem liggen. De snaardruk te laag zijn, te kleine hoek na de brug, het werkende deel van de piezo te kort zijn etc... En dan de vraag hoe lossen we het op?


In de 60 jaar die we bestaan hebben we al bijna alles voorbij zien komen. Hierdoor heeft Vox Humana overal wel een oplossing voor. Zo niet dan verzinnen  we er een. We beschikken naast een uitgebreide houtwerkplaats ook over een metaal werkplaats. Hier kunnen we vaak inhuis op maat  gemaakte onderdelen aanpasssen of kopieren.  Denk aan dolgedraaide halspenmoeren, afgebroken zadels etc..

Electronica
Vlakken
Herfretten
Lijmen en Lakken
Martin repair facility
Prijslijst - Reparatie en Service

Problemen met je gitaar of bas, akoestisch of electrisch?

Kop gebroken of een superieure afstelbeurt gewenst?

Bel ons direct 010-434 66 28

Information

Vox Humana
Waalstraat 72 | 3131 CS Vlaardingen
Tel.: +31 10 4346628
info@voxhumana.nl
Kamer van Koophandel: 73868876
BTW nr: NL118482646B01

Openingstijden

Dinsdag van 13:00-17:00.

Woensdag  van 13:00-17:00.

Donderdag  van 13:00-17:00.

Vrijdag van 13:00-17:00. Vrijdag geen koopavond.

Zaterdag van 10:00-17:00.

Zondag en maandag gesloten.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ondernemen-en-werken-in-coronatijd/winkeliers

Corona en de regels voor winkeliers

Vanaf woensdag 28 april mogen alle winkels weer klanten ontvangen zonder winkelafspraak. Voor niet-essentiële winkels gelden wel voorwaarden. Ook warenmarkten mogen volledig open op 1,5 meter.

Regels voor winkeliers

  • Niet-essentiële winkels mogen maximaal 1 klant per 25 m2 ontvangen.
  • Er mogen in elk geval 2 klanten per verdieping worden ontvangen, ongeacht de grootte van de winkel. Kinderen t/m 12 jaar worden niet meegeteld.
  • Een hulpbehoevende en ondersteuner tellen samen als 1 klant.
  • De klant komt alleen.
  • Betalen gebeurt zoveel mogelijk contactloos.
  • De klant winkelt alleen als hij of zij klachtenvrij is.
  • Tijdens het winkelen houdt de bezoeker 1,5 meter afstand van anderen en draagt verplicht een mondkapje.
  • In de winkel mag slechts de hoognodige bezetting aanwezig zijn.

Telt het personeel ook mee bij het maximaal aantal personen?

Het personeel valt hierbuiten.

Wachtrijen buiten de winkel

De klant winkelt zo veel mogelijk alleen, dat scheelt in de drukte. Door winkeliers en gemeenten worden op lokaal niveau afspraken gemaakt over hoe om te gaan met de drukte. Deze afspraken zijn aanvullend op de landelijke afspraken die met de sector zijn gemaakt.

Servicepunten of winkels voor postpakketten en producten voor onderhoud/reparatie

Het brengen en afhalen van postpakketten en brengen en halen van producten voor onderhoud en reparatie vindt plaats los van het maximaal aantal personen per winkel. De winkelier moet wel een duidelijke bewegwijzering aanbrengen. Als de klant naast het brengen en afhalen van postpakketten/producten ook spullen wil kopen, dan valt deze klant onder het maximaal aantal toegestane klanten in de winkel.

Gevaccineerde klanten

Voor klanten die zijn gevaccineerd geldt dat het dragen van een mondkapje verplicht blijft. Iemand die is gevaccineerd kan het virus alsnog overbrengen.

1,5 meter afstand houden in uw winkel

U zorgt ervoor dat u en uw klanten 1,5 meter afstand kunnen houden tot elkaar. Bijvoorbeeld door een maximaal aantal klanten in uw winkel toe te laten.

 

 

Over ons

Privacy Policy

    Contact Us    
(Opent in  onze webshop)